Thursday, October 28, 2010

Ujian tiba lagi..tabahkan hatiku Ya Allah

Salam,

Ye..ujian buatku tiba lagi. sesekali menitis airmataku bila mengenangkan semua ni menimpa diriku. tapi aku sebagai umatNya harus redha dengan setiap ape ujian yang diturunkan.

Selasa, 26/10 - aku ke klinik untuk sahkan kehamilan. doktor scan kandungan memandangkan period aku tidak teratur. nampak kantung baby n dalam masa yang sama doktor kesan ade benda lain jugak..agak besar 6 cm. doktor refer ke hukm utuk pemeriksaan lanjut.

Rabu, 27/10 - Setelah semlm buat temujanji, so ari ni aku datang utk buat pemeriksaan. Rutin biasa bagi ibu mengandung, ambik berat, tekanan darah, ujian air kencing. dah buat sume tu tgg turn utuk scan. punya la lama smp rasa nak tertido kat kerusi. dekat 11.30 am br masuk bilik scan. doktor scan atas tapi tak nampak sgt, pastu scan ikut bawah pulak. lama jugak scan. Dok cakap mmg ade ketumbuhan. dia cakap nnt bincang lebih lanjut kat bilik doktor. Kat bilik doktor, doktor buat pemeriksaaan badan. n then dia sahkan yg aku ade ketumbuhan pada ovari kiri. mmg aku rasa down sgt masa tu, takut pon ade. doktor cakap mgkn kene operate nnt tapi dia masih nak pantau dulu, so kene tgg 3 mgg lagi untuk tindakan lanjut. Memandangkan aku pregnant, jika operate kemungkinan utk gugur adalah 30%.

rasa takut n risau sgt2 sekarang ni. hanya satu aku minta supaya Allah bagi aku kekuatan untuk lalui semua ni.

4 comments:

  1. kak nor. smoga smuanya ok yer. insyallah. sy doakan smuanya selamat. ameen. take care ye kak. i pray for u...

    ReplyDelete
  2. Xpe, kita same2 doakn semoga semua slamat...
    Nanti ada ape2 bgtahu la dik, adk bleh gi umah yah...bila2 masa je...
    Adik bru je tahu...xde ore pon bgtahu adk....huhu

    ReplyDelete
  3. salam nor.. INSYALLAH tak ada apa2.. jgn takut ye.. mgkn nor boleh g wt rawatan ke pakar private.. kdg2 boleh hold dulu operation tu sampai bersalin.. tanya pendapat pakar lain utk dpt kn decision terbaik.. kakak ipa org dulu ms pregnant pon ada ketumbuhan tp lepas bersalin baru buang.. sz doakan yg TEBAIK tok nor.. TABAHkan diri dan kuatkan SEMANGAT.. moga berlalu ujian itu dgn kebaikkan..

    ReplyDelete

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu"....Amin..amin ya Rabbalalamin....