Thursday, November 11, 2010

Sabar

Salam,

Mereka yang sabar akan menerima ganjaran pahala yang tidak terbatas dan memudahkannya untuk menjadi ahli syurga. Firman Allah S.W.T:

Sesungguhnya orang-orang yang bersabarlah sahaja yang akan disempurnakan pahala mereka dengan tidak terkira. – al-Zumar (39) : 10

Dan Kami menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan sebagai dugaan; dan kepada Kami-lah kamu semua akan dikembalikan. [Al-Anbiyaa’: 35]

Rasulullah s.a.w. bersabda:

Allah 'Azza wa Jalla telah berfirman: “Apabila saya menguji seorang hamba-Ku dengan buta kedua matanya, kemudian dia sabar, maka Aku akan menggantikannya dengan Syurga. – Hadis riwayat Imam al-Bukhari (no: 5653)

Sesungguhnya amat besar pahala bagi orang yang bersabar.. dan aku juga mahu diberikan ganjaran tersebut. Memang tak dinafikan hati berat menerima ujian yang datang bertimpa-timpa, mungkin ada hikmah yang tersembunyi disebalik kejadian yang menimpa keluargaku.
bak kata pepatah,

"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah hendak memberi kita pelangi"

------------------------------

Kisah yang menimpa,
9/11/2010 - rumah dipecah masuk..tak tau la angkara siapa. Masa balik umah, pintu n grill terbuka. rasa tak sedap hati je, terus call hubby tanya dia. dia bgtau dah kunci sume pintu . terpaksa panggil jiran untuk masuk umah sbb terlalu takut untuk masuk seorg diri.
bilik utama digeledah...cash money n camera hilang. hari tu juga ke balai polis untuk buat report. polis ade datang umah utk ambil gambar n cap jari.

Hubby yg baru smp gemas terpaksa balik kl semula. mmg rasa dah tak selamat nak tinggal kat situ. hubby try mintak kuarters, tak tau la dapat ke tak. malam td pon tdo tak lene, risau jer. harap Allah melindungi ahli keluargaku.

----------------------------

Sesekali bila difikirkan, banyaknya ujian datang pada masa yang sama. Keadaan aku yang begini dan ditambah pulak dengan rumah dirompak, mmg rasa sedih sgt2..dan tak mampu untuk aku luahkan rasa. Dalam hatiku sentiasa igtkan diri yang Allah hanya menguji umatNya yang Dia sayangi..dan Dia tahu tahap kemampuan umatNya. Aku perlu redha dengan setiap ketentuanNya dan yang paling penting aku harus tabah dan terus kuat untuk mengharungi ape jua ujian yang diberikanNya.

1 comment:

  1. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

    ReplyDelete

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu"....Amin..amin ya Rabbalalamin....