Tuesday, August 10, 2010

Ramadhan muncul lagi

Alhamdulillah...syukurku ke hadrat Ilahi kerana masih diberi kesempatan bertemu dengan bulan ramadhan, bulan yang penuh rahmat..terima kasih Ya Allah..

Gembira dengan kedatangan bulan ramadhan tapi hati sedikit sayu..ramadhan tahun ni hanya berdua dengan iman safwan. Nampaknya sahur akan sorang2 saje.. Tahun lepas dayah still bersama, takla terasa sangat bila makan. Tahun ni terpaksa la sorang2 dengan melayan iman safwan.

Bila agaknya kami sekeluarga akan bersatu seperti keluarga lain. Sesekali hati terasa sedih bila mengenangkan keadaan keluarga yang begini tapi dalam hati aku tetap berdoa moga suatu hari nanti kami akan bersatu.

Aku percaya setiap ape yang ditetapkan Allah ada hikmahnya..Allah pasti akan berikan ganjaran buat orang yang bersabar. Setiap kali hati dilanda sedih, aku cuba kuatkan semangat dengan motivate diri sendiri.. jika aku berasa susah..maka ade org yang jauh lebih susah dan sengsara daripada aku. So aku redha dan seharusnya bersyukur dengan segala nikmat yang Dia berikan pada aku. Semoga aku lebih tabah dan kuat untuk harungi hari2 yang mendatang....aminn

Aku hanya seorang wanita Ya Allah
Adakalanya aku merasakan diri kuat
dan adakalanya aku merasa sangat lemah
merasakan tidak kuat untuk harunginya sendiri
berasakan diri tiada tempat untuk mengadu
sehinggakan airmata menitis laju
ku pujuk diri sendiri
ku kuatkan hati
ku yakinkan diri
aku tidak berseorangan
Engkau sentiasa ada bersama
Sesungguhnya Engkaulah tempat aku mengadu


No comments:

Post a Comment

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu"....Amin..amin ya Rabbalalamin....