Friday, August 13, 2010

Mengira waktu subur

Hmm tetiba je topik ni masuk pada bulan ramadhan. Sebenarnya hati terdetik sayu bila melihat rakan2 dan jiran yang sedang mengandung. Aku gembira melihat mereka tetapi dalam masa yang sama aku sering bertanya Bilakah aku akan mengandung lagi? Teringat lagi betapa indahnya saat mengandungkan iman safwan dulu..tak sabar untuk mengulangi saat itu lagi tapi Allah yang menentukan segalanya. Rezeki dan ajal semuanya adalah ketentuan olehNya. Walau apapon aku bersyukur sbb telah dikurniakan seorang cahaya mata, pengubat segala duka dan lara..iman safwan

Aku akui sebenarnya skrg bkn la masa yg tepat untuk tambah anak memandangkan aku dan abg tggl berjauhan.. Mgkn akan lebih membebankan aku. Tapi semua ni langsung tak membuatkan aku risau, walau jauh mana abg berada, aku yakin Allah akan bantu aku harungi hidup ni walaupon susah..sbb itu la aku inginkan anak lagi..anak adalah rezeki yang tidak bernilai..

Tadi sempat berbual ngan k'ma kat laman facebook. dalam dok berbual tu ade la topik ttg pengiraan waktu subur supaya senang nak dapatkan anak. Mmg aku sll jugak buat pengiraan dengan mengagak hari2 subur. so untuk mendapatkan penerangan yang lebih jelas, aku google kat internet untuk mendapatkan ilmu dan terjumpa blog ini yang sangat berguna untuk kita mengira waktu subur kita.

Waktu subur adalah lebih kurang 14 hari daripada hari pertama period seterusnya. Contoh kitaran haid 28hari so 28-14, jadi hari subur adalah pada hari ke 14. Semuanya bergantung kepada kitaran haid masing2. agak mudah kiraan bagi kitaran haid yang teratur. apapon semua atas rezeki Allah. Kita hanya berusaha. Untuk mendapatkan penerangan yang lebih detail ttg pengiraan waktu subur, boleh la baca di laman ini:

http://drazwan.blogspot.com/2008/01/mengira-waktu-subur-wanita.html?commentPage=2

thanks kepada owner blog kerana memberi maklumat yang sangat berguna.

1 comment:

  1. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

    ReplyDelete

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu"....Amin..amin ya Rabbalalamin....