Monday, March 12, 2018

Saat Diuji

Assalamualaikum..

Siapalah kita untuk mengaku yang kita telah beriman sedangkan belum lagi diuji. Kecil atau besar ujian yang datang tetap harus kita harungi. Perkara paling penting bila diuji adalah bagaimana kita menghadapinya.

Apabila kita berkata aku REDHA, adakah kita benar-benar redha dengan apa yang menimpa kita atau kita masih meratap kesedihan, kelukaan, keperitan yang dilalui. Hanya Allah yang Maha Mengetahui.

Memaafkan dan Melupakan bukan sesuatu yang mudah. Mudah untuk mengungkapkan tetapi untuk melakukan dengan seikhlas hati, ianya amat berat.

Bahagia itu datang dari HATI. Untuk bahagia rawatlah hati.

Semoga ALLAH berikan bahagia buat semua insan yang terluka hatinya dan melembutkan hati untuk memaafkan insan-insan yang melukakan hatinya.

Biarlah masa yang mengubati semuanya, semoga Allah memberikan petunjuk yang Terbaik.

No comments:

Post a Comment

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu"....Amin..amin ya Rabbalalamin....