Wednesday, March 17, 2010

Aku


Berakhirnya bulan mac ni genapla 5 bulan aku menjadi warga fakulti kejuruteraan...n then bulan depan tamatla kontrak sambilan aku di sini.. aku diberitahu yg aku akan diletakkan dibawah upm holding bermula april ni..maknanya bulan depan..tapi black n white aku belum dapat lagi..alhamdulillah.

sekarang aku tengah sibuk menyiapkan sistem dalam 2 bahasa..terlalu banyak page yang perlu diedit hingga kadang2 aku rasa penat sesangat...kekadang rasa malas sgt nak teruskan semua ni..tapi ini la sumber rezeki aku..skill yang aku ade. hendak atau tidak aku terpaksa bertahan hinggalah aku jumpa kerja yang paling sesuai untuk aku. rasanya seperti aku tidak larat utk terus buat koding ni.

tapi alhamdulillah sepanjang berada di sini banyak yg aku pelajari walaupon terpaksa sendirian..internet adalah sumber ilmu aku yang penting sekarang..banyak membantu dari segi membuat koding...tapi iyelah..sampai bila aku ingin berada di takuk ini..membuat koding sepanjang hayat...uhhh tak mungkin rasanya.

aku teringat satu ayat '
'Kita sering kali bertanya, "Kenapa aku tidak dapat apa yang aku idam-idamkan?
Quran menjawab, "Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia baik bagimu. Boleh jadi kamu menyayangi sesuatu padahal ia buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." Surah al-Baqarah, ayat 216.'

apabila aku membaca ayat di atas aku mula redha ngan ape yang telah ditentukan buatku. mungkin inilah jalan aku atau aku belum lagi dipertemukan jalan yang aku inginkan...sabar..itulah yang penting.. aku akan terus berusaha mendapatkan impian aku.

No comments:

Post a Comment

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu"....Amin..amin ya Rabbalalamin....