Saturday, December 17, 2011

Nur Ain Sofea


Salam,

lama rasanya blog ni berhabuk begitu sahaja.. sofea dah nak masuk 6 bulan tak lama n mama langsung tak bersempatan menempek gambar sofea n bercerita tentang sofea di blog mama ni.

bukan ape, sometime tu ade je masa nak berblog ni tapi idea pulak tiada..lebih2 lagi sekarang ni dah jadi fully housewife.

dah hampir 2 bulan kami pindah ke penang dan 2 bulan jugalah mama dah jadi fully housewife. belum ada rezeki kerja nampaknya sebab sampai sekarang takde satu pon panggilan untuk interview kerja. apapon seronok dok rumah melayan sofea n iman walaupon sesekali terasa rindu dengan suasana kerja dan kawan2 yang pernah kerja bersama.

sebenarnya entry ni adalah untuk introduce my little girl, nur ain sofea binti salahuddin. terdapat banyak kisah dan cerita selepas kelahiran sofea.. mama bersyukur kerana anak mama masih sihat dan aktif sampai sekarang. semoga Allah melindungi sofea sentiasa dan menjadikan mama seorang ibu yang kuat dan tabah.

beberapa hari lagi sofea akan berumur 6 bulan.. setakat ni sofea sangat aktif meniarap dan berpusing-pusing dan kadang2 tergolek2. sangat manja my little girl ni, even nak g mana2 pon susah sbb asyik nak menempek kat mama dia..langsung xleh nak tinggal dia main sorang2. sometimes tu ade gak abang iman layan dia.. sofea mmg paling seronok bila tgk abang dia main..senang aje abang dia blh buat dia ketawa mengekek.

iman pon nampaknya sangat sayangkan sofea. dia pon dah biasakan diri dgn panggilan abang walaupun kekadang mama masih menggunakan nama iman.. yg bestnya dia sendiri yang betulkan mama supaya panggil nama dia abang iman.

hope sangat dua2 anak mama ni menjadi anak yang soleh dan solehah. semoga Allah melindungi mereka berdua...aminnn



No comments:

Post a Comment

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu"....Amin..amin ya Rabbalalamin....