Thursday, December 2, 2010

Sabar lah hati

Salam,

Di saat menulis n3 ni, perasaan aku penuh dengan rasa sebak dan sedih sangat2. Aku redha dengan setiap ujian Mu Ya Allah tapi kenapa airmata ini tetap jua menitis. Sukarnya nak menenangkan jiwaku di saat ini.

Bila kekenang kembali saat lalu, banyaknya ujianMu padaku. Sehingga aku berasa letih menghadapi semua ini. Tapi perlukah aku berputus asa dan kecewa. Bukankah Engkau janjikan kemanisan di setiap ujian yang Engkau berikan.

Di saat Engkau berikanku kebahagian dengan kehadiran insan baru di dalam rahim, Engkau uji diriku dengan cyst..kemudian kami diuji lagi dengan kes pecah umah.. kemudian aku di uji lagi dengan keracunan makanan dan kini aku di uji lagi dengan iman yang sakit kaki tangan dan mulut.

Entah lah Ya Allah... kuatkah aku utk lalui semua ni... terkadang aku tertanya-tanya apa salahku. Aku hanya manusia biasa Ya Allah, kekadang aku kuat dan kekadang aku menjadi selemah-lemah manusia.

Semoga Engkau sembuhkan penyakit iman..tak sanggup rasanya melihat dia menderita. Andai boleh ditukar ganti segala penderitaan dia kepadaku, aku sanggup.. tapi aku tahu semua ni adalah ujian Engkau buatku.

Semoga hari-hari mendatang akan ada sinar bahagia buat kami sekeluarga..aku benar2 mengharapkannya Ya Allah.


No comments:

Post a Comment

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu"....Amin..amin ya Rabbalalamin....